Éljünk egészségesen...

... avagy életmódtanácsok teljesen laikusoktól. Nagy divat lett ezzel a témával foglalkozni, nekem is voltak posztjaim (kemény 2 db) ezzel kapcsolatban, de rájöttem, hogy nem értek hozzá, az életmódom abban a pár hónapban volt csak egészséges, amúgy nem. De! Mindenki úgy éljen, ahogy neki jó, hozza ki a legtöbbet a testéből, ha egyszer megteheti. Jöjjön az én álláspontom mindenről, ami fitspiration, egészséges életmód, -10 kiló 3 nap alatt és hasonló finomságok.

Szerintem a fogyás nem is megy úgy, hogy az ember diétázik, meg hasonlók. Vagyis megy, csak éppen a duplája jön vissza. Aki komolyan gondolja, annak teljes életmódváltás kellene. Nem egyik napról a másikra megvonni magától mindent, hanem szépen fokozatosan. De akkor sem az, hogy nem eszik soha többé csokit, vagy épp kizárja az étrendjéből a töltött káposztát. Ha tényleg érdekli, akkor rákeres és megoldja a helyzetet egy egészséges - legalábbis kevésbé egészségtelen - változattal.

Epres képet nem akartam beilleszteni... :)

A lényeg, hogy az ember jól érezze magát a bőrében. Aki 65 kilósan teljes önbizalommal tekint a világra, szereti így magát, el tudja fogadni a testét, csak úgy sugárzik, annak nem kell gondolkodnia azon, hogy mit gondolnak mások, mert elégedett önmagával. Viszont aki tényleg változtatni akar, az tegye is meg! Semmi más cél nincs, mint elérni azt a szintet, amikor szívesen néz tükörbe, amikor a sport nem teher, hanem öröm, amikor önbizalommal lép az utcára. Ide kell eljutni szerintem. Mondom ezt én, aki teljesen laikus, ezt be is vallom, bár anno utánanéztem a dolgoknak, de ettől még nem vagyok szakértő. Így pedig megjelenne a bort iszik, vizet prédikál szituáció, ha én most osztanám az észt. Főleg így... Ki vagyok én, hogy másoknak adjak tanácsokat? :)
Az érdekessé a dolognak csupán annyi, hogy mások sem értenek hozzá, mégis kiraknak 5 képet, ami tartalmaz epret, salátát, Nike Air futócipőt, szintén Nike sportmelltartót, iPod/iPhone a zenehallgatáshoz ugyebár,  kellemes üvegű ásványvizet, egy csontos lányt, aki hozzáteszem, hogy nem a sporttól vékony, mivel izom nincs rajta, meg néhány kigyúrt srácot. Adnak tippeket, hogy mit ne, miközben annyit tudnak mesélni a témáról, mint én az angol királynő étkezési szokásairól. Nem azt mondom, hogy ne foglalkozzon a dologgal, mert ha komolyan érdekli, akkor nézzen utána, tapasztalja meg, hogy nála mi válik be, mi az, ami nem. Ha ez pipálva, na, akkor az már valami, utána adja a tanácsokat csak. Legalábbis szerintem. Ha csak azért ír a témáról, azért ad életmódváltási tippeket, mert ez egy felkapott téma most, az szerintem nem pálya. :)

Én például mindent eszem. Ha rakott krumplit csinál anya, akkor eszem nagyjából 3 adagot. Ha pizzát szeretnék, akkor sütök egyet magamnak, majd meg is etetem vele Pocakot, egy morzsát sem hagyok. De le is mozgom, ott a foci nekem, meg a sok biciklizés. Ez vagyok én, nekem így jó. Ha valahol látunk egy bejegyzést, ami magába foglalja ezt az egész egészséges életmód hájpot, abban tutira benne van, hogy csoki off, alkohol dettó, kávét ne, zsíros kaját hanyagolni. Ki bírja ezt? Oké, aki nem fogyaszt alkoholt, ráadásul nem kávézik, annak nem nehéz a dolog. De elhagyni az édességeket teljesen? Ha nem édesszájú az illető, akkor persze, hogy megoldható. Én viszont nehezen bírnám, mivel nekem jöhet mindenféle csoki, süti és puding! Ezért nem vonom meg magamtól, mégis mi az értelme? Ha megkívánom, akkor eszem. Ennyi. Alkoholt is fogyasztok, kávéból pedig ipari mennyiséget iszom. Zsíros kajáról meg nem mondok semmit, tipikusan az vagyok, aki eladná a lelkét egy sajtos-tejfölös lángosért. Az egyetlen szerencsém, hogy nem vagyok oda a gyorséttermi kajákért, már háromszor ekkora lennék, az is biztos. Ritkán eszem hambit, vagy akármit, egy évben talán egyszer, de akkor bűntudat nélkül megeszem. Egyedül a lisztes dolgok okoznak nekem némi gondot, mert hamar felpuffadok tőlük. A fehér kenyeret ki is zártam az életemből, nagyon ritkán eszem, ez maradt meg a pár hónapos dilimből.

A bejegyzés/cikk Chloé hasonló posztjára alapult. Oda írtam is hozzászólást, emiatt gondoltam, hogy a saját oldalamon is közzéteszem az álláspontomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése