eBay: regisztráció, első lépések, rendelés, örömködés - avagy hogyan legyünk függők 10 perc alatt

Kérésre írom ezt a bejegyzést, nemrég 2, régebben pedig több hozzászólást/e-mailt kaptam ezzel a témával kapcsolatban. Sokatok kiváncsi az eBay csodájára, miképp kellene kezdeni, mire kell figyelni és hasonlók. Én nemrég cseppentem bele ebbe a világba, előtte egy barátnőm rendelt nekem dolgokat, most viszont már én intézem az ügyeimet. Brutálisan hosszú bejegyzésre készüljetek, előre szólok. :)

A legfontosabb dolog természetesen az, hogy nem elég egy eBay fiók, az önmagában nem ér semmit, valamivel fizetnie is kell az ember lányának. Erre használatos a PayPal. Ez egy internetes számla, a legtöbb online vásárlás esetén fizethetünk ezzel, szóval nem csak az eBayre vonatkozik. Mindegy, hogy melyik fiókot (eBay vagy PayPal) regisztráljuk először, én a PP-lel kezdtem. :) Ha nem haragszotok, akkor nem szeretném leírni a regisztráció menetét, rengeteg helyen fent van már, én Fruh leírását javaslom Nektek.


Amit mindenképp meg szeretnék említeni, hogy ésszel vásároljatok. Igen, pont én mondom. De ezt teljesen komolyan jelentem ki, a sok kis 200 Ft bizony egy idő után nagyobb összeget is kiadhat. Én azért át szoktam gondolni, hogy feltétlenül kell-e ez nekem egyébként, vagy csak az csábít, hogy 200 Ft. Erre még később vissza is térek, induljunk neki az eBay világának, milyen beállításokkal, szűrőkkel érdemes keresni, és hol is találjuk ezeket.


Egy kicsit általánosságban is beszélnék, hogy szerintem mivel érhetjük el a legjobb eredményt a keresésben. A magam részéről a megfelelő kategóriára voksolok. A kezdőoldalon beállíthatjuk, hogy mely kategóriában keresse nekünk az adott terméket. Természetesen enélkül is rátalál a kiszemelt dologra, csak így sokkal gyorsabban.

Telefontok? Akkor a Telefonok és kiegészítők kategória a legcélszerűbb!

Mivel ez egy online vásártér, ezért vehetünk fix áras termékeket (Buy It Now), illetve licitálhatunk (Auction) is. Eme kettő vásárlási módot fogom bemutatni nektek most.
Kezdjük a rögtön megvehető termékekkel. Én például egy telefontokot keresnék most, - mint ahogy fentebb látjátok- olyat, amelyet azonnal megvehetek, ezért a Buy It Now szűrőt használom. Fontos tudni, hogy eBayen a legtöbb termék fellelhető ingyenes szállítással is, ezt a Free Shipping opció kiválasztásával magunkénak is tudhatjuk. Amit én személy szerint beállítok még, az a Price and Shipping: Lowest First címke, ugyanis így azon termékeket listázza elsőként, amelyben az áru és a szállítás összege a legalacsonyabb. Lássuk, hol találhatóak ezek a gyakorlatban:


Eddig jól haladunk, azonnal vihető termékeket látunk, ráadásul a legalacsonyabb árú dolgok vannak legfelül. (természetesen a képbe belelógna a legelső találat, de kifehérítettem, hogy ne legyen zavaró) Amire még érdemes figyelni, az a szállítás helye, a képen látható, hogy Shipping to: Hungary szerepel nálam, egyébként nem tudom, hogy ezt honnan tudja bejelentkezés nélkül, gondolom figyeli, hogy hol vagyok. Akinek pontos infója van, az légyszi írja meg. :)
Igen ám, de még mindig nincs sehol az ingyenes szállítás! Ajjajj, anélkül pedig szomorúak leszünk, uccu, keressük meg. Ehhez már a bal oldali sávot kell igénybe vennünk, addig görgessünk, amíg el nem jutunk a Delivery Options részhez. Itt már ki is választhatjuk az ingyenes szállítást, és mindenki boldog!


Jöjjön a vásárlás másik típusa, az aukciók. Ha valaki licitálni szeretne, akkor is választhatja ezeket az opciókat, bár személy szerint én akkor azon dolgokat szeretem elsőként látni, amelyek aukciója a leghamarabb ér véget.


Most, hogy rájöttünk az alapokra, böngésszünk tovább. Például, honnan tudhatjuk, hogy egy eladó megbízható-e? Hát a visszajelzéseiből! Aki rengeteg pozitív visszajelzéssel rendelkezik, azon eladóktól én bátran vásárolok. (én speciel 98% feletti eladóktól nem riadok már vissza) A leggyorsabban onnan tudjuk meg, hogy az eladó termékénél ott villog a Top-rated seller biléta. Lássuk, hogy a kiszemelt tokomat megvehetném-e nyugodt szívvel, vagy keresgéljek tovább:


ÉS IGENIGENIGEEEEN! Győzelem! :) Az eladó megbízhatónak van jelölve, akkor nincs is mitől félnem, rendelésre fel. De mi van akkor, ha a kiszemelt terméknél nincs cuki kis jelvényke? Pedig én olthatatlan vágyat érzek egy matt piros tok vásárlására! Görgessek tovább? Nem feltétlenül! Ilyen esetben érdemes megnézni a terméket, és csekkolni, hogy az eladó hány százalékos.


A kiszemelt tok linkjére kattintva látható az eladó értékelése, mely szerint 98,7 Positive feedback-kel, azaz pozitív visszajelzéssel rendelkezik. Nem tudom, hogy ilyenkor miért nem Top-rated az eladó, ennél kevesebb százalékkal is láttam már párat, lehet, hogy szükséges minimális visszajelzés.

Ha minden megvan, akkor klikk a Buy It Now gombra, és utána jelentkezzetek be a PayPallel, majd fizessetek! :)

Jöjjön még néhány tipp, amelyek fontosak lehetnek:
1.) Ha számít az ár, hogy adott összeg felett/alatt legyen, a bal oldali sávban ez is beállítható.
2.) Amikor valamit megtaláltok, de drágának találjátok, akkor csak másoljátok ki a termék nevét, és keressetek rá külön is. Szinte biztosan van belőle olcsóbb.
3.) Érdemes figyelni a liciteket is, még akkor is, ha először ódzkodtok tőle. Vannak olyanok, amelyek másoknak nem tűnik fel, véletlenül átgörgeti, és potom (még a 200 Ft-nál is potomabb) pénzekért lehet ékszereket nyerni.
4.) Ha az eladó egy hirdetésen belül több terméket kínál, akkor nagyon figyeljetek oda az árakra! (pl. tokok esetében szerepel árként 300 Ft, naivan megrendeli az illető, majd drágábbá válik, mivel kiderül, hogy ez az összeg a fóliákra vonatkozott, melyek a kijelzőt hivatottak védeni)
5.) Ruhavásárlás esetén eszméletlen fontosak a méretek, ami Európában S, máshol M-L is lehet, érdemes nézni a centiket emiatt.

Végezetül annyit mondanék, hogy aki hajlik az eBay felé, de fél, hogy bukja a pénzét, nem érkezik meg a termék, megsérül szállítás közben, vagy egyebek, nyugodtan vágjon bele. Az eBay védi a vásárlókat, ráadásul az eladó sem akar negatív értékelést kapni, ezért a pénzvisszafizetés, termék újraküldése és mindenféle kártalanítás játszik, ráadásul az eBay 99.9%-ban a vásárló javára dönt!

Remélem, hogy tetszett a bejegyzés és hasznosnak találtátok. Ti szoktatok rendelni eBayről? 
Ha van valami tippetek, osszátok meg nyugodtan!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi a cikket és a segítséget! Fizetéskor megpróbálok valamit rendelni, hátha összejön. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, remélem, hasznos is volt. Ha elakadtál, írj üzit a blog FB oldalán, vagy e-mailben. :)

      Törlés
  2. Engem is hamar beszippantott az ebay :D szerintem nagyon megéri, főleg, hogy egy csomó dolgot 1$ körüli áron be lehet szerezni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csodálom, főleg, hogy amúgy is vennék egymillió ékszert, akkor legalább ne horror áron szerezzem be őket, nem?
      Pont ma érkezett három csomagom egyébként. :D

      Törlés